Followers

Tuesday 21 June 2011

ISU BILIK PENGANTIN..

Hye readers....

How to decorate bilik pengantin supaya nampak luas?

First, I think should be background color. Normally, warna yang lembut will give back the reflection. So, bilik akan nampak luas. Betul tak? Aplikasi warna2 yang lembut dan menyejukkan ni dapat membantu kita rasa tenang dihari bahagia. Contohnya macam kaler putih, cream, and light blue.. satu sumber mengatakan warna terbaik untuk bilik tidur adalah warna biru!

Pemilihan langsir juga memainkan peranan. Bagi saya, jika bilik pengantin anda kecil (mine oso... hahaa..), avoid dari memilih langsir yang sarat dengan corak bunga-bungaan. Nanti bilik anda akan nampak too crowded. Better choose plain colour and paling penting langsir mesti dari kain yang lembut. baru nampak cool & calm... huhuu... Jika rumah anda rendah, (maksud saya ruang antara bilik dan atap syiling) gantung langsir sedikit tinggi dari kebiasaan. Selalunya kita akan gantung langsir betul2 pada rail tingkap kan, jadi anda perlu gantung tinggi sikit dari rail tingkap tu... Thus, anda akan notice satu kelainan di situ.. cewahh.. huhuu...

From store room become bride room ;) 
 Hiasan dalam bilik jugak tak perlu la banyak sangat. Cukup sekadar hiasan seperti bunga segar, kotak tisu dan lampu tidur malap diatas meja solek. Sweet & nice. Kalau bilik korang besar gedabak, tak kesahla kan, nak letak hiasan ape pun..barula nama bilik pengantin kannnn....... ;)

Permaidani pun boleh menjadi penentu kepada kesan visual ruang keseluruhan. Elak daripada membentangkan permaidani bercorak besar kerana ini hanya akan menjadikan ruang kelihatan berserabut. Pilih kaler yang plain atau 2 tones sahaja.

Jom try praktis.. ;)

No comments:

Post a Comment