Followers

Monday 21 January 2013

Fitrah Manusia

Assalamualaikum semua... ^_^
Alhamdulillah, sudah 13bulan  berkongsi hidup bersama lelaki bergelar suami.
Perasaan tak yah cakap, bahagia dan berbunga-bunga hati. Cett. Poyo betul kan! Hahaa..

Sebenarnya bukan nak cerita bahagia atau tak. Bahagia itu sendiri adalah fitrah tabie manusia. Setiap orang punya tafsiran berbeza tentang bahagia. Kita boleh kata yang bahagia itu relatif kerana ianya berubah-ubah dan berbeza mengikut pendirian individu.

Setengah orang mendifinisikan bahagia jika punya rumah besar, kereta besar, pangkat besar, duit ribu riban ditambah dengan harta yang menggunung. Setengah orang pula, kais pagi makan pagi pun sudah bahagia. Terserah pada individu bagaimana untuk membina keluarga bahagia.

Bagi kami suami isteri, kami masih lagi cuba mengenali dan memahami hati budi masing-masing. Betul, kami bercinta sudah 7 tahun sebelum berkahwin, tapi itu bukan bermakna kami betul-betul paham dan kenal dengan pasangan. Banyak lagi perkara yang perlu kami selami dan pelajari untuk lebih memahami, untuk lebih bahagia dan lebih membahagiakan. 

Dan ada ketikanya kami seperti tak kenal langsung dengan pasangan. Susahnya nak pahammmm... Dulu dia macam lain..sekarang saya pulak yang macam lain. Aduhhh... Ini baru hidup berdua, belum lagi amuncul yang ketiga, ke empat... Hahaa.. Mau huru hara hidup. Kalau dipikirkan memang tak tercapai akal! So, for me just go with the flow, plus doa banyak-banyak supaya Allah tetapkan iman, berkati hubungan yang terbina ni.. Moga dari keberkatan, terbit kebahagiaan... :)

InsyaAllah...

Menunggu kelahiran si kecil...


No comments:

Post a Comment