Followers

Tuesday 20 September 2011

Kad Kahwin

Dear Lovely Readers.... Assalam..

Minggu lepas saya dah p tempah kad kahwin.. Mula-mula survey sekitar Jalan Brunei.. Lebih kurang ada 8-10 buah kedai yang buat kad kahwin. Rambang mata. Cantik-cantik belaka.. hehee.. Geram tengok, rasa macam nakkkk jer semua tu... Tapi dalam banyak-banyak tu, ada 1 jer yang memenuhi budget yang ada.. Hahaa..

Bukan kedekut yer, tapi saya rasa tak perlu la spend terlalu banyak hanya untuk kad kahwin yang grand-grand, sebab nanti orang akan buang jugak. Betul tak? Boleh kira dengan jari jer yang betul-betul minat simpan kad-kad kahwin ni. Macam sorang kawan saya dari sekolah menengah dulu. Dia memang akan simpan kad kahwin daripada kawan-kawan. Then, dia akan count, time dia nanti orang yang ke berapa kahwin after kawan-kawan. Hahaa.. Klakar betul 'makcik' tu...

Memula plan nak DIY sendiri jer.. Anas lagi la berkobar-kobar nak buat sendiri, banyak betul design dalam kepala dia. Tapi kami takla sekreatif orang lain.. Nanti outcome ntah macamana rupa. Last-last setelah buat calculation semua, tempah lagi jimat, senang, tak yah pening-pening nak pikir. Huhuuu...

So, kami jumpa satu kedai kad kahwin yang dalam budget punya. Paling murah la antara kedai-kedai lain yang dah disurvey. Hehee.. Then, terus kesana buat tempahan. Jenuh jugak nak memilih design dan coraknya. Sempat jugak saya snap 2 3 keping kad kat situ.. Huhuu..

Nyaris-nyaris nak ambik design ni.. sungguh tak matang kami berdua ni kan..

Yang ni pun nice, simple aje..

 Banyak lagi la design dia, cantik-cantik, malu pulak nak snap banyak-banyak.. ;) Mine punya biasa-biasa jer, simple, senang nak baca & paling penting murah.. Ukur baju di badan sendiri kan.. If tak mampu, buat cara tak mampu, kalau nak ikut orang, memang tak kawen la jawabnye.. Ye dak.. hehee.. Tapi if ada budget lebih apa salahnya kan.. Kahwin pun sekali jer seumur hidup, mesti kita nak something yang memorable kan... ;)

Ini kedai tu..
Ada banyak cawangan, sesape nak tempah kad, tryla survey-survey disana yer... ;) 

No comments:

Post a Comment