Followers

Tuesday 13 March 2012

Review: Bilik Pengantin

Selamat hari Selasa kawan-kawan....... :)

Sekarang dah musim cuti sekolah, jalan pun lengang sikit kan. Kalau takkkk....., keluar dari rumah je tempuh jem. Padahal tempat keje dengan rumah, dalam 10 minit jek! Tapi bila jem, kadang-kadang boleh sampai setengah jam. Masing-masing keluar menjalankan tanggungjawab. Dah nama pun duduk di KL,kalau tak jem, memang pelik la pulak kan... :)

Disebabkan hari ni hari selasa, so saya nak review pasal bilik pengantin. Sebab? Emmm...takde sebab. Sebab saya rajin kot! hahahha... uwekkkk.

Bilik pengantin saya kecik aje... Asalnya bilik tu stor, takde sape pun yang sudi tidur & kemas kat dalam tu.  Lagipun bila adik beradik balik, semua pakat-pakat tidur kat ruang tamu, kat depan tv...kat mana-mana lah as long bukan dalam bilik. Hehehee...So, banyak la yang perlu di ambil kira untuk transform bilik tu jadi bilik pengantin. 

Tapi...saya kira bertuah jugak la sebab dulu adik kawen, dia guna bilik tu as bilik pengantin. Saya cuma touch up sikit-sikit je. Ok, kita mula kan dengan yang ni dulu:

Sesi mengecat yang dibantu oleh anak-anak buah
Dulu bilik ni warna pink. Disebabkan bilik kecik, so saya tukar cat dengan warna putih, kasi reflect luas sikit. 
Saya takde gambar penuh. Boleh tengok yang ni after transform.


Dekat kepala katil tu, saya pilih hiasan yang sesimple mungkin. Tak nak nampak crowded sangat. If zoom dekat sikit akan nampak doily paper. Tak tahu nak letak ape sebab nampak kosong sangat. Last-last, doily jadi penyelamat. Sangat berguna tau! (*ni jugak idea dari Intan) huhuu...

Doilies... :) before gantung bling2...
Untuk menutup bumbung yang tak bersyiling tu, saya gantung kain ala-ala macam khemah gitu. Barula ada gaya bilik pengantin sikit. huhuu.. (Boleh bayangkan tak? -gambar penuh syiling takde)

Ini pulak sebahagian hantaran atas katil :)
Cadar pengantin adalah ihsan dari adik. Pinjam adik punye je sebab saya rasa macam tak berbaloi beli sekadar untuk pakai sehari je. huhuuu... Disebabkan cadar tu warna putih, saya selitkan dengan bantal-bantal kecik warna contra yang disulam nama kami. 

Untuk haruman pulak, saya pilih aroma dari english garden dan red rose potpourri. I really love it! Cubalah, bilik pengantin mestila kena wangi-wangi kan... :'D



5 comments:

  1. hard work annor berbaloi....cantek deco....kih3....

    mm samala...kite recycle pe yg ade jek....nak tunjuk kat org sehari je kan....buat pe yg patut jek...hehehe

    ReplyDelete
  2. sape sangka bilik yg kecik boleh jadi superb kan..hehe.gud work!

    ReplyDelete
  3. cantek..kiter ritu x deco2 pon bilik pengantin huhu..suke la bantal tu

    ReplyDelete
  4. bilik pengantin saya kat rumah mak tukar cadar jer..tak dak hiasan langsung..huhuh tapi cadar selesa!:D

    ReplyDelete
  5. salam..
    sy baru singgah cni.. bw utk cari idea dpd b2b n ex-b2b yg len.. heheh
    nice la blk pngntn tu.. leh wt cnth utk design my room lak nnt ;)

    ReplyDelete