Followers

Friday 11 May 2012

Lesson Learned

Assalamualaikum peeps...

Semalam kat FB tengok video ni. An inspiring mother about her blind baby boy. Sayu hati tengok. What a great mother to have a very beautiful love story! Sometimes a woman get their strength from what they have go through. But, we as a Muslim must remember that God will never put you through anything if He know that you cannot handle it. God created like that for a reason. 


Memang perit menerima takdir Tuhan. Perit jugak menerima pandangan orang sekeliling. Manusia memang begitu, they wont stop judge others. Please guys (I'm referring to myself oso) do not judge other because they differs from your own. Punya anak yang istimewa memang memerlukan kesabaran yang tinggi.  



Bercakap pasal judge ni, memang kita takkan lari dari judge orang kan. Boleh, tapi tak perlulah terlalu over! Sampaikan boleh jadi mami jarum. Teringat pulak haritu saya ada post satus di FB: (Ni contoh aje)




Dan-dan je ada yang cakap saya tak bahagia dengan life after married. Saya takde langsung bercerita tentang bahagia. Saya cuma cakap yang tanggungjawab selepas kawin makin bertambah. Bukannya semudah apa yang kita bayangkan sebelum berkahwin. Pendapat kita selalu je disalah tafsir. Atau mungkin penulisan saya yang menyebabkan orang lain pikir sebaliknya.? 

Macam tu jugak bila ber SMS. Kadang-kadang lain yang kita maksudkan, lain pulak yang dia tafsir. Mungkin dibaca dengan antonasi yang berlainan. Niat nak bergurau, tapi yang dia paham, saya sedang marah. Contohnya:



Ahhh...otak tepu la pulak. Tak dapat nak pikir ayat. Hahaa




Tapi itulah yang selalu berlaku, sering disalah tafsir. Hasben pesan, tak yah sms2, call je senang. Baru orang tau kita bergurau atau serius. Ke memang saya yang tak pandai nak susun ayat? Eh, perlu protokol ke nak sms? Hahahaa...

Sometimes, saya terfikir betul kan ayat ni.

When you judge others, you do not define them, you define yourself. 

Am i??

Just my 2cents!

2 comments:

  1. Annor...wah! lid btol2 crying see da video!!! tQ sudi share!! so touching!!! :'(

    ReplyDelete