Followers

Thursday 15 September 2011

DIY : Family Corsage

Assalam readers...
Selamat Hari Malaysia untuk  semua.. Bersyukur lah kerana kita dilahirkan di negara yang merdeka, bebas dari jajahan negara luar, hidup dalam aman & damai walaupun berbilang kaum..

Esok cuti kan.. Apa plan? Hehee.. Mesti sibuk nak p open house kan.. Saya nak balik kampung! Yeayy!! Ada urusan yang perlu di settlekan dengan cepat. InsyaAllah. Aim rumah kakak la sebab ayah takde dirumah, balik Kedah.. :) Esok saudara mara disana nak buat kenduri arwah. Semoga semuanya berjalan lancar..

Ok, saya gatal tangan nak buat corsage untuk family. Tapi tak tahu la jadi ke tak. Dah try buat, alhamdulillah, ok laaa...tapi takdela secantik orang lain buat. Heehee.. Maklumla, tangan tak mahu dibedung waktu kecik-kecik dulu... Jom tengok..
First trial.. :)

9 & 10 petals... ;)
Masa arwah mak ada, dia sempat ajar saya cara buat kelepok bunga ni. Pastu rasa macam teringin jer nak buat untuk kenang-kenangan tanda ilmu yang dia ajar melekat dalam hati... ;)

Masa buat ni, I realize if kita guna fabric yang keras sikit would be more nicer dia punya petal tu.. Tapi saya guna kain yang ada dirumah jer. Lebihan buat fabric HB.. hehee... Blaja dari intan. ;)

p/s: picture from hs aje...snap tgh2 malam. huhuu...

4 comments:

  1. cantek...cantek...cantek.....

    mm cantekla bunga fabrik nih suka...org pon cdg nak pakai bunga fabrik gak...tp beli jela...da last minit....huhu...

    ReplyDelete
  2. suka bunga fabrik ni. nampak sweet! nice. =)

    ReplyDelete
  3. cik lijah: cantek kan.. if org yg dah mahir buat mmg cantik...saya masih blajar lagi.. :)

    cik hazz: TQ dear

    ReplyDelete